Matematyka w kodach QR
Dzieci otrzymują dwa kody- dwa zadania. Kody zaznaczone są koloram.Odczutują kod niebieski i obliczają. Kto obliczył czekał na pozostałych. Jedno dziecko odczytuje głośno tekst zadania, a reszta mówi na głos wynik. Niektórzy wyjaśniają jak liczą. Udzielają pełnej odpowiedzi. Wszystkie zadania robią w taki sposób- bez pisania w zeszytach.
Następnie uruchamiają aplikację do dekorowania choinki. ta aplikacja daje dużo możliwości dla nauczyciela do kreatywnej matematycznej zabawy. Dzieci mają dekorować choinkę wg instrukcji, a potem mierzą się z matematycznymi problemami.
Mama kupiła na choinkę 3 łańcuchy. Każdy kosztował 3 zł.
Ile zł zapłaciła mama ?
Ile reszty otrzymała z 20 zł?
Jakimi monetami mogła zapłacić?
Ile łańcuchów kupi za 20 zł?
Czy wystarczy jej 50 zł na 20 łańcuchów?
Mama dokupiła jeszcze 4 bombki po 1 zł.
Ile zapłaci za łańcuchy i bombki?
Co jest droższe - 3 łańcuchy, czy 12 bombek?
Mamie spodobały się jeszcze piernikowe ludziki. Kupiła 2 ludziki po 6 zł.
Ile zapłaci za łańcuchy i ludziki?
Ile zapłaci za ludziki i bombki?
Ile zapłaci za ozdoby?
Ile reszty otrzyma z 50 zł?
O ile jest wyższy koszt ludzików od łańcuchów?
Dekorowanie choinki to jedno...ale zabawa matematyczna przy tym to drugie.
Kody QR na j. polskim
Lektura "Calineczka". Po przeczytaniu i omówienie lektury - dzieci skanują kod QR. Przekieruje uczniów na stronę internetową, gdzie są dla nich zadanie - były tam nieuporządkowane wydarzenia do lektury. Należało zapisać w zeszytach pięć pierwszych wydarzeń.