Kinect. Dają one możliwość fizycznego uczestniczenia w zabawie i to nie jednej, ale nawet czterech osób jednocześnie. To też jest dobry sposób na wyrwanie dziecka sprzed ekranu komputera. Odpowiedni rozwój społeczny ułatwi relacje z rówieśnikami w przedszkolu czy szkole. Gry są różne i one też wiele mogą nauczyć. Pamiętajmy jednak zawsze, że komputerowy świat nie może stać się ważniejszy niż rzeczywistość.
Quiz – aplikacja pozwala tworzyć nauczycielom bazy pytań i odpowiedzi. Tak przygotowany materiał mogą wykorzystać podczas lekcji, na których to uczniowie w celu wybrania właściwej odpowiedzi, wykonują gesty rękoma:
LearnLang – to oprogramowanie bazujące na funkcji rozpoznawania mowy. Nauczyciele tworzą bazę składającą się pytań oraz odpowiedzi w formie obrazka. Zadaniem uczniów jest nazwanie tego, co widzą na obrazku w języku angielskim. Aplikacja współpracując z sensorem oceni wymowę ucznia i sprawdzi poprawność wypowiadanego zwrotu. W filmie poniżej grupa 6-latków. Aplikacja działa idealnie w zaciszu domowym, w szkole natomiast sensor ma pewne trudności w wyłapywaniu słów, co jest pewnym problemem – musi być po prostu cicho.
Aplikacja Human Body: aplikacja wykorzystująca technikę „Drag&Drop”, która pomaga w nauce słownictwa (części ciała) najmłodszym uczniom. Jest to bardzo prosta aplikacja, która z biegiem czasu będzie rozwijana. Film, na którym widać 6-letnię uczennicę:
Źródła: [1], [2], [3]