Dziecko na podstawie filmów samo może wykonywać interesujące je zabawy, sztuki plastyczne i inne. Rozbudza to jego ciekawość, ale także poszerza słownictwo i wzbogaca wiedzę o świecie. Dziecko z ten sposób może nabyć ciekawych umiejętności przydatnych coraz bardziej w dzisiejszym życiu.
Przykład filmu, który uczy, jak narysować postać z bajki
Przykładem innego filmu może być program popularnonaukowy "JAK TO DZIAŁA?", którego autorem i zarazem prowadzącym jest Radosław Brzózka. Na przykładzie urządzeń codziennego użytku wyjaśnia on podstawowe prawa fizyki rządzące zjawiskami w otaczającym nas świecie.
To tylko fizyka - projekt edukacyjny autorstwa Marka Pawłowskiego przedstawiający proste doświadczenia fizyczne dla dzieci.
Ponad połowa ankietowanych nauczycieli zwraca uwagę na istotną rolę nowych technologii w rozwijaniu kreatywności uczniów. Mimo tego, w mniejszości są pedagodzy, którzy korzystają z nowoczesnych rozwiązań, takich jak tablice interaktywne (40%), platformy e-learningowe (33%), e-podręczniki (25%) czy gry komputerowe (15%). Najpopularniejszą technologią, wykorzystywaną na lekcjach są za to animacje i filmy wideo - korzysta z nich 84% ankietowanych.
NASZE PRACE
Na podstawie filmów również wykonałyśmy pewne rzeczy:
1) Ola wykonała koszulkę z motywem diamentu na podstawie filmu:
Efekt:
2) Sabina wykonała zabawnego papierowego słonia na podstawie filmu:
Źródła [1], [2]