Tablet jest jednym z najpotężniejszych narzędzi edukacyjnych, choć jeszcze większość nauczycieli i uczniów nie ma takiej świadomości. Jest urządzeniem, które możemy wykorzystać na każdym etapie edukacji (od przedszkola po studia doktoranckie) i na każdym przedmiocie. Wyposażony jest bowiem w funkcjonalności umożliwiające realizację praktycznie dowolnego zadania edukacyjnego. Z pomocą instalowanych w nim aplikacji - doskonale można uczyć kompetencji językowych, komunikacyjnych, matematycznych, cyfrowych, społecznych i innych. Nic więc dziwnego, że coraz więcej szkół w Polsce zaczyna uczyć z wykorzystaniem tabletów. Czasem szkoły decydują się na zakupienie dla uczniów tabletów, czasem uczniowie przynoszą swoje urządzenia z domu. Ten drugi model jest bardzo popularny w szkołach zagranicznych (np. amerykańskich, kanadyjskich).
Podczas Inspiracji Wczesnoszkolnych (28.02-1.03.2015 w Warszawie) o różnych sposobach wykorzystania tabletów w nauczaniu wczesnoszkolnym opowiadały dwie nauczycielki: Jolanta Okuniewska ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie i Monika Walkowiak ze Szkoły Podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim. Warto zobaczyć, w jaki sposób wykorzystują nowoczesne technologie, aby wzbogacić metody prowadzenia zajęć z małymi dziećmi (lecz nie zastępować tych tradycyjnych pracą z tabletem!).
----------
Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 (Warszawa, 28.02-1.03) są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global.
Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.
Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.
Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.
Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.
Więcej informacji o konferencji na stronie: http://www.edunews.pl/inspiracje-wcze...